BIL |
PIAGAM PELANGGAN |
BAHAGIAN |
PENCAPAIAN |
TAHUN |
1. |
Masa menunggu untuk membayar bil di kaunter bayaran dihadkan selama sepuluh(10) minit bagi masa sibuk dan tiga(3) minit bagi masa kurang sibuk |
|
|
|
2. |
Menerima bayaran dan mengeluarkan resit rasmi penerimaan dalam masa tiga(3) minit bagi setiap urusan |
|
|
|
3. |
Mendaftar setiap bayaran deposit dan lain-lain yang berkaitan dalam tempoh lima(5) bagi setiap urusan |
Kewangan & Hasil |
100% |
2023 |
4. |
Bayaran kepada pembekal dan kontrator Majlis akan diproses dan cek akan disiap dalam tempoh 14 hari dari tarikh sesuatu invios diterima dengan lengkap daripada Jabaran untuk pembayaran |
|
|
|
5. |
Memproses bayaran elaun dan sebagainya dalam tempoh 14 hari daripada tarikh tuntutan di buat |
|
|
|
6. |
Menyediakan Penyata Kutipan harian 1 kali sehari |
|
|
|
7. |
Memastikan Penyata Cukai Pendapatan anggota siap sebelum 31 Mac setiap tahun |
|
|
|
8. |
Memastikan Penyata Kewangan disediakan dan diserahkan kepada Jabatan Audit Negara sebelum atau 30 April setiap tahun |
|
|
|
9. |
Menyediakan Anggaran Belanjawan tahunan sebelum Julai setiap tahun |
|
|
|
Pecapaian Piagam Pelanggan MDJ