PENCAPAIAN PIAGAM PELANGGAN MAJLIS DAERAH JELI TAHUN 2023
BULAN : JULAI – DISEMBER 2023
BIL |
PERKHIDMATAN |
JANJI |
|
Menepati Tempoh Masa/Standard Piagam Pelanggan |
JUMLAH PERKHIDMATAN |
|
JABATAN |
Jumlah perkhidmatan yang menepati tempoh masa/standard yang ditetapkan |
% (Peratsus perkhidmatan disampaikan yang menepati tempoh masa/ standard yang ditetapkan) |
||||
1 |
Menerima dan menjawab aduan dan cadangan dalam tempoh sekurang-kurangnnya 3 hari dan tidak melebihi 15 hari |
Tidak melebihi 15 hari |
1. Jabatan Undang-Undang & Penguatkuasaan
|
16 |
100 |
16 |
2 |
Pertukaran nama hak milik cukai taksiran/cukai pintu akan diselesaikan dalam tempoh tiga hari setelah menerima maklumat lengkap daripada pemohon. |
3 Hari |
1. Jabatan Penilaian & Pengurusan Harta
|
32 |
100 |
32 |
3. |
Memproses bayaran bil-bil di kaunter dalam masa 3 mini bagi setiap transaksi |
3 minit |
1. Jabatan Perbendaharaan
|
124 |
100 |
124 |
4. |
Menjalankan tugas-tugas penguatkuasaan mengikut undang-undang dengan tegas, berhemah dan berkesan sepanjang masa |
Kompuan & Aduan |
1. Jabatan Undang-Undang & Penguatkuasaan
|
59 |
100 |
59 |
5. |
Meluluskan permohonan lesen perniagaan dalam tempoh 1 bulan dengan syarat borang permohonan mestilah lengkap dan mendapat sokongan dari lain-lain jabatan dalam tempoh yang ditetapkan. |
1 Bulan |
1.Jabatan Pelesenan & Kesihatan Awam
|
103 |
100 |
103 |
6. |
Meluluskan permohonan mendirikan bangunan dalam tempoh 1 bulan dengan syarat borang permohonan mestilah lengkap dan mendapat sokongan dari lain-lain jabatan dalam tempoh yang ditetapkan. |
1 Bulan |
1. Jabatan Perancang & Pembangunan
2. Jabatan Pembanguna & Kejuruteraan
|
63 |
100 |
63 |
DISEDIAKAN OLEH :
JABATAN PENTADBIRAN & SUMBER MANUSIA