msen
A- A A+
Soalan Lazim
 Hubungi Kami
maklumbalas3
Aduan& Maklumbalas
petalaman3
Peta Laman

Notice: Trying to get property 'id' of non-object in /home/kijangmdj20/www1/mdjeli/components/com_content/views/category/view.html.php on line 271

User Rating: 1 / 5

Star ActiveStar InactiveStar InactiveStar InactiveStar Inactive

 

PENCAPAIAN PIAGAM PELANGGAN MAJLIS DAERAH JELI TAHUN 2023

BULAN : JULAI   DISEMBER 2023

 

BIL

 

 PERKHIDMATAN

 
 

1

Menerima dan menjawab aduan dan cadangan dalam tempoh sekurang-kurangnnya 3 hari dan tidak melebihi 15 hari

 

2

Pertukaran nama hak milik cukai taksiran/cukai pintu akan diselesaikan dalam tempoh tiga hari setelah menerima maklumat lengkap daripada pemohon.

 

3.

Memproses bayaran bil-bil di kaunter dalam masa 3 mini bagi setiap transaksi

 

 

4.

Menjalankan tugas-tugas penguatkuasaan mengikut undang-undang dengan tegas, berhemah dan berkesan sepanjang masa

 

5.

Meluluskan permohonan lesen perniagaan dalam tempoh 1 bulan dengan syarat borang permohonan mestilah lengkap dan mendapat sokongan dari lain-lain jabatan dalam tempoh yang ditetapkan.

 

6.

Meluluskan permohonan mendirikan bangunan dalam tempoh 1 bulan dengan syarat borang permohonan mestilah lengkap dan mendapat sokongan dari lain-lain jabatan dalam tempoh yang ditetapkan.

 

 

 

DISEDIAKAN OLEH :

 

JABATAN PENTADBIRAN & SUMBER MANUSIA

 

User Rating: 1 / 5

Star ActiveStar InactiveStar InactiveStar InactiveStar Inactive

 

PENCAPAIAN PIAGAM PELANGGAN MAJLIS DAERAH JELI TAHUN 2023

BULAN : JULAI   DISEMBER 2023

 

 

 

 

 

BIL

 

 

 

 

 

PERKHIDMATAN

 

 

 

 

 

JANJI

 

Menepati Tempoh Masa/Standard Piagam

         Pelanggan

 

 

 

 

 

JUMLAH PERKHIDMATAN

JABATAN

 

Jumlah perkhidmatan yang menepati tempoh masa/standard yang ditetapkan

% (Peratsus perkhidmatan disampaikan yang menepati tempoh masa/ standard yang ditetapkan)

 

 

1

Menerima dan menjawab aduan dan cadangan dalam tempoh sekurang-kurangnnya 3 hari dan tidak melebihi 15 hari

 

Tidak melebihi 15 hari

 

1. Jabatan Undang-Undang & Penguatkuasaan

 

 

 

 

16

 

 

100

 

 

16

 

 

2

Pertukaran nama hak milik cukai taksiran/cukai pintu akan diselesaikan dalam tempoh tiga hari setelah menerima maklumat lengkap daripada pemohon.

    3 Hari

 

1. Jabatan Penilaian & Pengurusan Harta

 

 

 

 

32

 

 

100

 

 

32

   3.

Memproses bayaran bil-bil di kaunter dalam masa 3 mini bagi setiap transaksi

3 minit

 

1.    Jabatan  

     Perbendaharaan

 

 

124

100

124

 

4.

Menjalankan tugas-tugas penguatkuasaan mengikut undang-undang dengan tegas, berhemah dan berkesan sepanjang masa

 

Kompuan & Aduan

1. Jabatan Undang-Undang & Penguatkuasaan

 

 

59

 

100

 

59

5.

Meluluskan permohonan lesen perniagaan dalam tempoh 1 bulan dengan syarat borang permohonan mestilah lengkap dan mendapat sokongan dari lain-lain jabatan dalam tempoh yang ditetapkan.

 

1      Bulan

 

 

1.Jabatan Pelesenan & Kesihatan Awam

 

 

 

103

 

 

100

 

 

103

6.

Meluluskan permohonan mendirikan bangunan dalam tempoh 1 bulan dengan syarat borang permohonan mestilah lengkap dan mendapat sokongan dari lain-lain jabatan dalam tempoh yang ditetapkan.

 

1 Bulan

 

 

1. Jabatan Perancang  & Pembangunan

 

2. Jabatan Pembanguna & Kejuruteraan

 

 

 

 

63

 

 

100

 

 

63

DISEDIAKAN OLEH :

JABATAN PENTADBIRAN & SUMBER MANUSIA 

 

User Rating: 1 / 5

Star ActiveStar InactiveStar InactiveStar InactiveStar Inactive

 

BIL

PIAGAM PELANGGAN

BAHAGIAN

PENCAPAIAN

TAHUN

1.

Masa menunggu untuk membayar bil di kaunter bayaran dihadkan selama sepuluh(10) minit bagi masa sibuk dan tiga(3) minit bagi masa kurang sibuk

 

 

 

2.

Menerima bayaran dan mengeluarkan resit rasmi penerimaan dalam masa tiga(3) minit bagi setiap urusan

 

 

 

 

 

3.

Mendaftar setiap bayaran deposit dan lain-lain yang berkaitan dalam tempoh lima(5) bagi setiap urusan

 Kewangan & Hasil

100%

2023

4.

Bayaran kepada pembekal dan kontrator Majlis akan diproses dan cek akan disiap dalam tempoh 14 hari dari tarikh sesuatu invios diterima dengan lengkap daripada Jabaran untuk pembayaran

 

 

 

5.

Memproses bayaran elaun dan sebagainya dalam tempoh 14 hari daripada tarikh tuntutan di buat

 

 

 

 

6.

Menyediakan Penyata Kutipan harian 1 kali sehari

 

 

 

7.

Memastikan Penyata Cukai Pendapatan anggota siap sebelum 31 Mac setiap tahun

 

 

 

8.

Memastikan Penyata Kewangan disediakan dan diserahkan kepada Jabatan Audit Negara sebelum atau 30 April setiap tahun

 

 

 

9.

Menyediakan Anggaran Belanjawan tahunan sebelum Julai setiap tahun

 

 

 

Pecapaian Piagam Pelanggan MDJ

User Rating: 1 / 5

Star ActiveStar InactiveStar InactiveStar InactiveStar Inactive

Pecapaian Piagam Pelanggan MDJ

BIL

PIAGAM PELANGGAN

BAHAGIAN

PENCAPAIAN

TAHUN

1.

Memberi layanan kaunter dengan mesra dan berbudi bahasa

 

 

 

2.

1. Menerima dan mengedar setiap permohonan yang lengkap seperti :
-Pembangunan Tanah -pelan bangunan
-Kebenaran Merancang -Pelan Jalan Dan Parit
-Pecah Sempadan dan Ubah Syarat (Sek. 124A, KTN)
-Penyerahan dan pemberimilikan semula (Sek. 204D KTN)
-Pelan Sanitari -Pelan Landskap
-Pelan Tambahan dan pindaaan untuk kediaman, komersial dan industri
-Permit Sementara
-Pelan Pembinaan Menara Telekomunikasi

 

 

 

 

 

3.

pengedaran setiap permohonan lengkap yang dikemukakan kepada unit OSC akan di buat selewatnya 2 hari bekerja dari tarikh penerimaan.

Unit Pusat Setempat (OSC)

100%

2023

4.

Memastikan fail permohonan yang melebihi tempoh 14 hari ulasan jabatan teknikal dibawa ke mesyuarat OSC untuk diputuskan keputusannya.

 

 

 

5.

Memaklumkan keputusan mesyuarat jawatankuasa pusat setempat(OSC) bagi permohonan Kebenaran Merancang dan Pelan Bangunan kepada pemohon dalam tempoh 3 hari selepas mesyuarat

 

 

 

6.

Sentiasa bersedia menerima dan memberi maklumbalas bagi setiap pertanyaan atau aduan yang dikemukan pelanggan

 

 

 

User Rating: 1 / 5

Star ActiveStar InactiveStar InactiveStar InactiveStar Inactive

Pecapaian Piagam Pelanggan MDJ

BIL

PIAGAM PELANGGAN

BAHAGIAN

PENCAPAIAN

TAHUN

1.

Memproses dan mengeluarakan ulasan permohanan Pelan Kerja Tanah, Perparitan, Lampu Jalan dan Lampu Isyarat mengikut senarai semak dari tarikh penerimaan permohnan di Unit Pusat Setempat (OSC) dalam tempoh 14 hari bekerja

 

 

 

2.

Memberi maklum balas aduan-aduan daripada orang ramai dalam tempoh 5 hari bekerja

 

 

 

 

 

3.

Member maklum balas dan sokongan CFO/CCC kepada jabatan Bangunan/OSC dalam tempoh 14 hari bekerja

Kejuruteraan

100%

2023

4.

Menyediakan sokongan pengesahan untuk pembayaran inden dalam tempoh 14 hari bekerja

 

 

 

5.

Merancang,membina dan menyelenggara,megawasi projek-projek di bawah pembangunan Majlis sama ada
di bawah peruntukan Persekututan atau dari kerajaan Negeri serta mengendalikan
lawatan tapak ke tapak binaan dalam tempoh 14 hari bekerja

 

 

 

 

6.

Mengendalikan permohonan dan pertanyaan daripada kerajaan dan swasta berhubung penamaan,pengalihan,infrastruktur dan sebagainya dalam tempoh 7 hari bekerja

 

 

 

7.

Membaiki kerosakan jalan berskala kecil dari hari bekerja aduan diterima atau penemuan kerosakan dan membaiki kerosakan jalan berskala besar dalam tempoh 14 hari bekerja

 

 

 

8.

Menyelesaikan masalah aduan berhubung dengan infrastruktur seperti jalan,longkang dan lampu jalan yang rosak serta tanah runtuh dalam tempoh 7 hari bekerja

 

 

 

logo-mdj-1.png

Majlis Daerah Jeli
17600 Jeli, KELANTAN

TALIAN AM : 09-9440023
FAKS : 09-9440007


Web: https://mdjeli.kelantan.gov.my
Email: mdjeli@kelantan.gov.my
          it@mdjeli.gov.my

Borang Maklumbalas : Klik Disini

Kod QR Web Mobil

Kaunter Pelawat

Today16
Yesterday23
This week85
This month444
Total24184

2024-11-21

Search

Bilangan Pemilik Akaun Cukai Taksiran Majlis Daerah Tumpat Ogos 2016
KELGOV PPST

SEO-LAMAN WEB RASMI MAJLIS DAERAH JELI