Pecapaian Piagam Pelanggan MDJ
BIL |
PIAGAM PELANGGAN |
BAHAGIAN |
PENCAPAIAN |
TAHUN |
1. |
Berusaha menyediakan perkhidmatan perundangan perundangan yang mesra secara berkesan, cekap, adil dan berhikmah |
|
|
|
2. |
Memastikan permohonan penyelesaian luar mahkamah bagi kes-kes saman jabatan diselesaikan dalam tempoh segera |
|
|
|
3. |
Mengeluarkan notis susulan berkaitan dengan kes-kes pelanggaran undang-undang dalam tempoh segera dan mengambil tindakan susulan selepas tempoh notis tamat |
Bahagian Penguatkuasaan |
100% |
2023 |
4. |
Membuat semakan dan pindaan undang-undang kecil/peraturan jabatan agar bertepatan dan bersesuaian dengan keadaan semasa |
|
|
|
5. |
Membuat tindakan susulan ke atas aduan-aduan yang diterima dalam tempoh 3 hari |
|
|
|