Accessibility Tools

Skip to main content
A- A A+

faq 6

feedback 1

sitemap 1

call 2

phonebook

PIAGAM PELANGGAN MDJ2023

  PENCAPAIAN PIAGAM PELANGGAN MAJLIS DAERAH JELI TAHUN 2023 BULAN : JULAI  – DISEMBER 2023   BIL    PERKHIDMATAN     1 Menerima dan menjawab aduan dan cadangan dalam tempoh sekurang-kurangnnya 3 hari dan tidak melebihi 15 hari   2 Pertukaran nama hak milik cukai taksiran/cukai pintu akan diselesaikan dalam tempoh tiga hari setelah menerima maklumat lengkap daripada pemohon.   3. Memproses bayaran bil-bil di kaunter dalam masa 3 mini bagi setiap transaksi     4. Menjalankan tugas-tugas penguatkuasaan mengikut...

Continue reading

PENCAPAIAN PIAGAM PELANGGAN MDJ 2023

  PENCAPAIAN PIAGAM PELANGGAN MAJLIS DAERAH JELI TAHUN 2023 BULAN : JULAI  – DISEMBER 2023           BIL           PERKHIDMATAN           JANJI   Menepati Tempoh Masa/Standard Piagam          Pelanggan           JUMLAH PERKHIDMATAN JABATAN   Jumlah perkhidmatan yang menepati tempoh masa/standard yang ditetapkan % (Peratsus perkhidmatan disampaikan yang menepati tempoh masa/ standard yang ditetapkan)     1 Menerima dan menjawab aduan dan cadangan dalam tempoh sekurang-kurangnnya 3 hari dan tidak melebihi...

Continue reading

Pecapaian Piagam Pelanggan MDJ Bahagian Kewangan & Hasil

  BIL PIAGAM PELANGGAN BAHAGIAN PENCAPAIAN TAHUN 1. Masa menunggu untuk membayar bil di kaunter bayaran dihadkan selama sepuluh(10) minit bagi masa sibuk dan tiga(3) minit bagi masa kurang sibuk       2. Menerima bayaran dan mengeluarkan resit rasmi penerimaan dalam masa tiga(3) minit bagi setiap urusan           3. Mendaftar setiap bayaran deposit dan lain-lain yang berkaitan dalam tempoh lima(5) bagi setiap urusan  Kewangan & Hasil 100% 2023 4. Bayaran kepada...

Continue reading

Pecapaian Piagam Pelanggan MDJ Unit Pusat Setempat (OSC)

Pecapaian Piagam Pelanggan MDJ BIL PIAGAM PELANGGAN BAHAGIAN PENCAPAIAN TAHUN 1. Memberi layanan kaunter dengan mesra dan berbudi bahasa       2. 1. Menerima dan mengedar setiap permohonan yang lengkap seperti : -Pembangunan Tanah -pelan bangunan -Kebenaran Merancang -Pelan Jalan Dan Parit -Pecah Sempadan dan Ubah Syarat (Sek. 124A, KTN) -Penyerahan dan pemberimilikan semula (Sek. 204D KTN) -Pelan Sanitari -Pelan Landskap -Pelan Tambahan dan pindaaan untuk kediaman, komersial dan industri -Permit Sementara -Pelan Pembinaan...

Continue reading

Pecapaian Piagam Pelanggan MDJ Kejuruteraan

Pecapaian Piagam Pelanggan MDJ BIL PIAGAM PELANGGAN BAHAGIAN PENCAPAIAN TAHUN 1. Memproses dan mengeluarakan ulasan permohanan Pelan Kerja Tanah, Perparitan, Lampu Jalan dan Lampu Isyarat mengikut senarai semak dari tarikh penerimaan permohnan di Unit Pusat Setempat (OSC) dalam tempoh 14 hari bekerja       2. Memberi maklum balas aduan-aduan daripada orang ramai dalam tempoh 5 hari bekerja           3. Member maklum balas dan sokongan CFO/CCC kepada jabatan Bangunan/OSC dalam tempoh 14 hari...

Continue reading